Musí mať k dispozícii v lákavý príbeh. Je jedno či sa inšpiruje dobrodružstvami z kníh, filmov, seriálov či hier. Dobrý príbeh strhne hráčov a má svoju logiku. Zároveň musí zapadať do rekvizít a priestoru samotnej miestnosti. Príbeh s veľkým „P“ vzdáva hold nejakej populárnej postave, knihe a podobne.
Dobrú lokáciu. Samotné miesto prispieva k atmosfére hry. Zaujímavé je, že staré budovy, všelijaké poničené alebo počarbané steny tentokrát neznižujú kvalitu lokácie, práve naopak. To neznamená, že escape roomy sa stavajú na smetiskách – skrátka musia mať šmrnc, a zároveň musia byť moderne vybavené.
Poznať svojich návštevníkov. Je rozdiel medzi escape roomom na rodinné výlety a escape roomom s hororovým príbehom. Tiež je to iné, keď sú vaši hráči začiatočníci alebo skúsení riešitelia hádanok. V ideálnom prípade (ako v našom Questume) máme k dispozícii viac miestností a širokú ponuku – pre každého niečo.
Premakaný dizajn miestnosti. Atmosféra musí na hráča dýchať z každého predmetu, všetko musí mať svoj zmysel a musí zapadať do príbehu. Rekvizity by mali mať aj určitú odolnosť, lebo hráči často niečo skúšajú ťahaním, tlačením a podobne. Nábytok musí byť ako keby vypadol z konkrétneho filmu. Mimochodom, technika by nemala byť ovládaná z recepcie alebo vchod a východ v miestnosti by mali byť na rôznych miestach.
Vyvážiť obtiažnosť. Hádanky musia predstavovať výzvu, vtiahnuť hráča do deja. Ale nemajú hráčov frustrovať alebo byť neriešiteľné. Vo vyváženom escape roome trávia hráči pri viacerých problémoch podobne dlhý čas. Nemali by sa zaseknúť na jednom mieste – aj keď veteráni tých hier vedia, že sa to dosť často stáva. Operátori v hre môžu hráčom radiť, ale nie riešiť puzzle za nich. Ideálne je, keď nechajú hráčov tápať až do konca – a tí si svoju zaplatenú hru užijú naplno.