Digitálna generácia, „mileniáni“ sú iní ako ich rodičia a starí rodičia. Traja zo štyroch radšej minú peniaze na zážitok (skúsenosť) ako na hmotný statok.
Väčšina z novej generácie prežila v období ekonomického rastu a relatívneho dostatku, takže ich správanie nesúvisí s individuálnym bohatstvom. Jednoducho – naučili sme sa, že čas strávený s priateľmi, väzby a vzťahy sú hodné našich peňazí. Zážitok vám ostane na celý život, je to dobrá investícia.
Preto sú naše nové escape roomy také obľúbené a trendy. Dnešné mamy nechcú v nedeľu poobede piecť koláče. Chcú ísť von a s rodinou zažiť dobrodružstvo. S hračkou sa deti zabavia na pár dní kým ich omrzí, zážitok sa im vryje do pamäti. Kvôli escape roomu netreba cestovať ďaleko, baliť sa, chystať sa, je to instantná zábava. Môžete sa zmiešať s inou rodinou, kamarátmi, partiou a lepšie sa spoznávať.
Kúzlo únikovej hry spočíva na štyroch hlavných pilieroch: zábava, poučenie, estetický zážitok a vzrušenie. Je to niečo ako návšteva divadla – s tým, že sa do deja priamo zapojíte, aktívne spolupracujete na tvorbe príbehu a výsledok závisí od vašich činov.
Aj estetická zložka je veľmi dôležitá. Potrebujeme kultúru, a v escape roome ju dostaneme vo veľmi modernej podobe. Je to estetika založená na počítačových hrách, filmoch, fantastike, alebo aj detektívkach alebo hororoch. Keď stratíte pojem o svete mimo escape room – vtedy viete, že je dobre postavený a ozaj zábavný.
Ozajstná krása našej hry spočíva v spolupráci a v prekvapujúcich situáciách. Vôbec nezáleží na veku alebo sociálnom statuse hráča. V escape roome začínajú všetci rovnako a až počas hry vyplávajú na povrch zaujímavé zistenia – napríklad, že milovníci hlavolamov nemusia mať v reálnom živote až také dobré pozorovacie schopnosť ako napríklad deti, alebo že ten submisívny tichý kamarát sa zrazu premení na prirodzeného vodcu, lebo lepšie chápe logiku miestnosti.